Šiais metais per SABIS apdorota jau daugiau kaip 2 mln. sąskaitų. Stabiliai veikiančioje sistemoje kiekvieną mėnesį administruojama vidutiniškai beveik 300 tūkst. sąskaitų. Rugpjūčio mėn. pabaigoje SABIS bus įdiegti nauji patobulinimai, kurie išplės organizacijų galimybes ir leis dar lanksčiau sistemą pritaikyti individualiems poreikiams. Nuo rugpjūčio 18 d. atnaujinimus ir papildomus funkcionalumus jau galima išbandyti SABIS mokomojoje aplinkoje. Rugpjūčio pabaigoje taip pat startuos SABIS versija anglų kalba.

Tarp šio etapo atnaujinimų – keletas struktūrinių funkcionalumų ir daug smulkių pakeitimų, atsižvelgiant į naudotojų prašymus bei kasdienio naudojimo patirtį.

Išplėstos scenarijų kūrimo galimybės

Įdiegus atnaujinimus organizacijos galės patogiau formuoti jų poreikius atitinkančius sąskaitų derinimo scenarijus. Nuo šiol scenarijuose bus galima įtraukti net 4 ar 5 sąskaitų tvirtinimo žingsnius. Tai ypač aktualu didelėms perkančiosioms organizacijoms, kurių sąskaitų priėmimo  procesuose dalyvauja daug atsakingų žmonių. Sistemoje numatyta, kad į procesą gali įsitraukti iki 7 derintojų.

Efektyvesniam procesui sukurta galimybė priskirti derintojų eiliškumą – tokiu būdu vidinius procesus bus galima įgyvendinti kuo tiksliau. Nuoseklus derinimas užtikrins aiškumą, kuris derintojas ir kada turi atlikti jam priskirtą žingsnį, neleis dubliuoti veiksmų. Be to, didesnis derintojų skaičius integruotas su kitais pakeitimais, kurie supaprastina sąskaitų priėmimą. Pavyzdžiui, prie kiekvienos sąskaitos ir jų sąrašuose pirkėjams bus rodoma, kokioje derinimo fazėje yra sąskaita – kiek derinimo žingsnių yra numatyta ir kiek jau atlikta. Taip pat sąskaitų sąraše bus galima pridėti papildomą stulpelį, kuriame atvaizduojamas paskutinę būseną suteikusio naudojo vardas.

Be to, tik pirkėjams matomas sąskaitos nuorašas papildytas derinimo informacija, ją bus galima perduoti ir per integracijas.

Atnaujinti pradžios langai

Funkciškai ir vizualiai atnaujinami pirkėjo bei tiekėjo režimų pradžios langai. Juose bus galima greičiau pamatyti apibendrintą sąskaitų informaciją bei pasiekti aktualias sąskaitas.

Pirkėjo režimo pradžios lange pridėtas blokas, kuriame atvaizduojamas pateiktų sąskaitų skaičius, atnaujinti kitų blokų pavadinimai ir funkcionalumai. Bloke „Laukiančios patvirtinimo sąskaitos“ bus rodomas organizacijos sąskaitų, kurių būsena yra „Tikrinama“ ir kurioms yra atlikti visi derinimo žingsniai, skaičius. Pridėti blokai, kuriuose rodomas organizacijos sąskaitų, turinčių būseną „Pateikta“, „Tikrinama“ ir „Grąžinta tikrinimui“, skaičius, sukurti blokai sąskaitoms, kurioms reikalingas pirmas, antras, trečias ar ketvirtas derinimo žingsnis, priklausomai nuo to, kokį skaičių  yra numačiusi pirkėjo organizacija.

Tiekėjo režimo pradžios lange pervadintas ir atnaujintas bloko „Atmestos sąskaitos“ funkcionalumas. Jame rodomas visų sąskaitų, kurių būsena per 30 d. yra „Atmesta“, skaičius.

Spustelėjus bet kurį iš šių blogų naudojai lengvai gali pasiekti tų sąskaitų sąrašus.

Naujiena – sutarčių grupės žodinėms sąskaitoms

Tiems, kurie naudojasi sutarčių grupių valdymu, sukurta nauja galimybė kurti sutarčių grupes žodinėms sąskaitoms ir prie jų priskirti kelis tiekėjus. Dėl to po atnaujinimų už konkrečią žodinių sąskaitų grupę atsakingas specialistas galės administruoti ir matyti tik jam priskirtas grupes, pasiekti tik tas sąskaitas  pagal tiekėjus, kurios buvo priskirtos prie grupės.

Kasdienių veiksmų patobulinimai

Siekiant pagerinti kasdienę veiklą, diegiama daug smulkių patobulinimų, kuriuos SABIS naudotojai galės pasirinkti pagal savo poreikius, o jų visuma turės įtakos vartojimo patirčiai.

Po atnaujinimų įdiegimo tiekėjai galės atšaukti pateikti sąskaitą, jeigu pirkėjas nebus dar pradėjęs jos tikrinti. Tai vienas dažniausių naudotojų prašymų, kurio realizavimas sumažins klaidų taisymo sąnaudas organizacijose. Iki šiol SABIS nebuvo galimybės tiekėjui atšaukti sąskaitą, nes nebuvo matoma informacija, ar pirkėjas yra paėmęs sąskaitos duomenis per integraciją. Nauji funkcionalumai išsprendžia šią situaciją – dabar sąskaitų sąraše bus galima pridėti stulpelį su informacija, kada sąskaitos duomenys paimti per integraciją, ši informacija taip pat bus matoma sąskaitos lange prie būsenos istorijos. Tokiu būdu atsiveria laiko langas, kai tiekėjas sąskaitą jau pateikė, o pirkėjas dar nepaėmė jos duomenų, per kurį tiekėjas gali suspėti atšaukti sąskaitą ir ją koreguoti, kai tam yra poreikis. Jeigu pirkėjas sąskaitos duomenis jau yra paėmęs, tikslinti sąskaitą galima tik tada, kai pirkėjas ją grąžina tikslinti.

Dar vienas naudingas atnaujinimas – sąskaitų sąraše nustatyti informaciniai stulpeliai  bus išsaugoti ir išliks neribotą laiką, kol naudotojas nuspręs juos performatuoti. Taip pat reikšmingai papildytas naujų stulpelių pasirinkimas, galima pridėti sąskaitos sumą be PVM ir kada sąskaita pirkėjo buvo paimta per integraciją.

Atnaujinimais sustiprinama lengvesnė navigacija tarp veiksmų. Pavyzdžiui, kuriant sąskaitą iš atmestos sąskaitos kopijos bus galima keisti požymį – žodinę sąskaitą pakeisti į paprastą sąskaitą ir atvirkščiai. Pilnoje sąskaitos formoje nebebus privaloma užpildyti lauką „Mokėjimo termino data“, jei sąskaita pažymima kaip „Apmokėta”. Tiekėjai sąskaitų sąraše galės filtruoti sąskaitas pagal pirkėjo kodą, o pirkėjai sąskaitų sąraše galės filtruoti sąskaitas pagal tiekėjų kodą.

Atnaujinimų numatyta ir administruojant standartines sutartis.  Pirkėjai galės pašalinti savo sukurtas sutartis, jeigu jos dar neturi sąskaitų. Tai prisidės prie efektyvesnio elektroninių dokumentų tvarkymo.

Tuomet kai pirkėjas yra reorganizuotas, panaikintas ar kitais atvejais, kai pirkėjo nebėra, sukurta galimybė SABIS administratoriams valdyti pirkėjo tipą ir pažymėti jį negaliojančiu. SABIS naudotojams, susidūrusiems su negaliojančiu pirkėju, bus rodomas informacinis pranešimas. Kai pirkėjo tipas pakeičiamas į negaliojantį, visoms sutartims su tokiu pirkėju suteikiama būsena „Neaktuali” su komentaru, atitinkamai pakeičiamos rolės, jam nebegalima kurti naujų sutarčių ir sąskaitų. Kai SABIS gaus sutartį su tokiu pirkėju iš CVP IS, ji nebus įrašoma. Organizacijų sąraše bus galima pridėti papildomą stulpelį, kuriame atvaizduojama, ar pirkėjas yra galiojantis.

Universalios sąsajos naudotojai gali rinktis

Šįkart diegiami atnaujinimai, kaip įprasta, bus prieinami ir universalios sąsajos naudotojams. Visgi atkreipiamas dėmesys, kad atnaujinti universalią sąsają reikia tik tuo atveju, jeigu organizacija nori naudotis pakeitimais. Tie, kurie universalios sąsajos neatnaujins, galės ir toliau naudoti SABIS kaip seniau. Su universalios sąsajos projektu galite susipažinti čia.

Susipažinti su visais šiame etape diegiamais atnaujinimais galite čia.

Atnaujinimo data: 2025-08-19