SABIS perkančiosioms organizacijoms ir jų tiekėjams užtikrina paprastesnį sąskaitų administravimo procesą. Pirkėjams ir tiekėjams nereikia papildomai kitose sistemose registruoti per SABIS gaunamų sąskaitų.
SABIS priimami ir saugojami sąskaitų originalai, o jų išsaugojimo terminai atitinka Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodyklės reikalavimus. Dėl to sąskaitų nereikia papildomai kopijuoti ar registruoti nei Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje (DBSIS), nei kitose dokumentų tvarkymo sistemose. Tokią tvarką numato šią sritį reglamentuojantys teisės aktai, tarp kurių – Finansinės apskaitos įstatymo 10 str. ir SABIS nuostatai.
„Sąskaitų gavėjams rekomenduojame dirbti kuo efektyviau ir nedubliuoti SABIS gaunamų sąskaitų kitose sistemose. Dokumentų ir archyvų įstatymo 11 str. 2 d. ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 9 punkte numatyta, kad vykdant veiklą sudarytų ir gautų dokumentų registravimui gali būti naudojamos valstybinės informacinės sistemos. Taigi SABIS naudotojams reikėtų persižiūrėti naudojamus sąskaitų valdymo procesus ir juos supaprastinti, atsisakyti sąskaitų spausdinimo, perteklinių žingsnių ir sparčiau skaitmenizuoti finansinę veiklą. SABIS – valstybinė informacinė sistema, kurios techniniai sprendimai ir funkcionalumai užtikrina sklandų skaitmeninį sąskaitų apdorojimą. Tad organizacijose SABIS gali būti naudojama gautų sąskaitų valdymui”, – sako Lietuvos valstybės naujojo archyvo vadovė Danutė Kontrimavičienė.
Po rugpjūčio pabaigoje įdiegtų atnaujinimų SABIS tapo dar patogesnis ir gali būti dar lengviau pritaikomas individualiems sąskaitas priimančios organizacijos poreikiams. Atsisakydamos perteklinių veiksmų ir nedubliuodamos sąskaitų dokumentų valdymo sistemose organizacijos gali susidėlioti individualius sąskaitų administravimo procesus ir įgalinti skaitmeninį sąskaitų apdorojimą didesniam veiklos efektyvumui.
Pastebima, kad vis daugiau organizacijų susidėlioja sąskaitų priėmimą sistemoje SABIS ir nesudėtingai į apskaitos sistemas importuojam sąskaitų duomenis, tokiu būdu visiškai atsisakydamos įvedimo rankomis. Toks sprendimas jau veikia SABIS integracijoje su FABIS, jį rekomenduojama realizuoti ir kitų apskaitos sistemų naudotojams.
SABIS naudotojai gali lanksčiai kurti skirtingas roles, nustatyti prieigas prie duomenų, kurti 4 ar 5 penkis tvirtinimo žingsnius apimančius scenarijus bei naudotis kitais funkcionalumais, kurie buvo įdiegti atsižvelgiant į dokumentų apdorojimo aspektus.
Per mėnesį per SABIS pateikiama vidutiniškai apie 300 tūkst. sąskaitų. Nuo šių metų pradžios sistemoje jau pateikta daugiau kaip 2,6 mln. sąskaitų. Sistemoje SABIS sukurta daugiau kaip 63 tūkst. organizacijų paskyrų ir jungiasi daugiau kaip 100 tūkst. vartotojų.